Communicatie
Om zijn doel te bereiken maakt de VLOK intensief gebruik van alle voor de hand liggende communicatiemiddelen.
De VLOK informeert de leden en andere klussenbedrijven met name:
- tijdens regionale en landelijke ledenbijeenkomsten
- door middel van digitale nieuwsbrieven – de VLOK-enews
- in het VLOK-Journaal in het vakblad KlusVisie
- tijdens vakavonden met leveranciers
- met bijzonder uitgaven, zoals het Klussenboek 2008 en het Hand(ig) Boek
- op de VLOK-internetsite, en niet in de laatste plaats
- individueel naar aanleiding van concrete vragen van de leden.
Daarnaast informeert de VLOK de politiek en het publiek onder meer door middel van:
- voorlichtingsbrochures
- persberichten
- interviews voor pers en op radio en televisie
- via het netwerk van Platform Zelfstandige Ondernemers (PZO) waar bij de VLOK is aangesloten
- tijdens consumentenbeurzen en -evenementen
- via de leden op plaatselijke evenementen
- op de VLOK-internetsite
- individueel naar aanleiding van concrete vragen van klanten of leveranciers
Tenslotte onderhoudt de VLOK nog speciale contacten met:
- fabrikanten en importeurs
- de vakhandel
- het beroepsonderwijs
- instellingen, zoals de Kamers van Koophandel, het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA)
- college branche-organisaties in de verschillende bouw- en onderhoudssectoren
- onderzoeksinstellingen