Om zijn doel te bereiken maakt de VLOK intensief gebruik van alle voor de hand liggende communicatiemiddelen.

De VLOK informeert de leden en andere klussenbedrijven met name:

  • tijdens regionale en landelijke ledenbijeenkomsten
  • door middel van digitale nieuwsbrieven – de VLOK-enews
  • in het VLOK-Journaal in het vakblad KlusVisie
  • tijdens vakavonden met leveranciers
  • met bijzonder uitgaven, zoals het Klussenboek 2008 en het Hand(ig) Boek
  • op de VLOK-internetsite, en niet in de laatste plaats
  • individueel naar aanleiding van concrete vragen van de leden.

Daarnaast informeert de VLOK de politiek en het publiek onder meer door middel van:

  • voorlichtingsbrochures
  • persberichten
  • interviews voor pers en op radio en televisie
  • via het netwerk van Platform Zelfstandige Ondernemers (PZO) waar bij de VLOK is aangesloten
  • tijdens consumentenbeurzen en -evenementen
  • via de leden op plaatselijke evenementen
  • op de VLOK-internetsite
  • individueel naar aanleiding van concrete vragen van klanten of leveranciers

Tenslotte onderhoudt de VLOK nog speciale contacten met: