Het stond al lang op het wensenlijstje van de VLOK, dé branchevereniging voor vakmensen: een aparte site voor de woonconsument. En nu is die er: www.vlok-erkend.nl!

Enkele jaren geleden besloot de VLOK zich te richten op het vergroten van de naamsbekendheid onder consumenten. Doel: het promoten van de VLOK-leden en de unieke extra garantie, die VLOK-leden aan de consument kunnen bieden.

De woonconsument is veruit de belangrijkste groep opdrachtgevers voor de bij de VLOK aangesloten vakmensen. Deelname aan de Eigen Huis beurs in Utrecht en andere landelijke en regionale woonbeurzen staat sinds jaren hoog op de activiteitenagenda. Ook de toenemende aandacht van de regionale en landelijke pers helpt de VLOK in de goede richting. En – niet te vergeten – de deelname aan programma’s, zoals de Grote Tuinverbouwing met de daaraan gekoppelde acties op social media.

Meer vraag

Met een merkbaar resultaat. Steeds meer vragen komen binnen naar waar een VLOK-lid in de buurt te vinden is. Of vakmensen, die zich aanmelden op lid te worden, omdat de klant vroeg om de extra zekerheid van de VLOK-nakomingsgarantie!

Hieruit bleek direct op welke twee vragen de nieuwe site vooral direct antwoord moet geven.

Ten eerste: Waar vind ik een VLOK-Erkende vakman of vakvrouw?

Ten tweede: Hoe zit het precies met garantie en die extra VLOK-nakomingsgarantie?

Waar?

Met de meest voor de hand liggende opdracht, de postcode, kan iedereen de VLOK-vakmensen bij hem of haar in de buurt vinden. Of in de buurt van de plaats waarheen verhuist moet worden.

Daarna kun je nader kennismaken op afstand door het profiel van het VLOK-lid te bekijken of door te schakelen naar de eigen website van het VLOK-lid. Dit profiel hebben wij nu voorzien van een standaard tekst en profielfoto.

Als VLOK-lid krijg je de mogelijkheid op je eigen profielpagina je van je mooiste kan te laten zien. We gaan de leden die dat willen daar graag bij helpen. Stuur daarom een profielfoto (kan foto van jezelf of bus zijn) en een beknopte omschrijving van je bedrijf/werkzaamheden naar info@vlok.nl en wij passen het voor je aan. Tenslotte is de eerste indruk belangrijk!

Hoe?

Ook de manier waarop de consument gebruik kan maken van de diensten van VLOK-leden met de extra VLOK-nakomingsgarantie wordt duidelijk toegelicht. Het is een handreiking, zowel aan de consument als aan jouw als VLOK Erkend bedrijf. Want onze ervaring bij het bemiddelen in geschillen is, dat de kiem van een geschil vaak al in het begin wordt gelegd. Op het moment dat beide partijen denken: We gaan nu samen beginnen aan een mooie klus. Het moment waarop je afspraken helder moet vastleggen en niet moet laten drijven of percepties: Ik dacht dat je dat ook voor ons zou doen? Dat zat toch in de prijs? En noem maar op welke teleurstellingen er volgen. En als die teleurstelling heftig is komt er strijd….. En dat willen we voorkomen! Met een nieuw hulpmiddel:

www.vlok-erkend.nl

 

Delen: