Natuurlijk kan er wel eens onduidelijkheid zijn over het geleverde werk door een klussenbedrijf of is er in de communicatie onduidelijkheid  ontstaan. Daarom hebben wij een speciale vraagbaak die gespecialiseerd is in geschillenbemiddeling.

Deze vraagbaak kan gebruikt worden door zowel de opdrachtgever als een bij de VLOK aangesloten klussenbedrijf. De doelstelling is om een geschil van mening over een afspraak of het geleverde werk weer vlot te trekken. De praktijk heeft bewezen dat deze methode de snelste en beste afhandeling  is van de aangeboden zaken.  Een gerechtelijke procedure aanspannen, duurt lang, is kostbaar en geeft meestal extra emotionele stress bij beide partijen. Wij geven daarom de voorkeur aan geschillenbemiddeling. 

VLOK-leden kunnen een beroep doen op de VLOK-bemiddelaar. Deze staat je bij om er met de klant zelf uit te komen. Dat levert vaak letterlijk geld op.

Wanneer je er met de VLOK-bemiddelaar niet uitkomt kan je een beroep doen op de Geschillencommissie te Den Haag. Deze doet een gerechtelijke uitspraak die beide partijen moet nakomen. Echter als een vakman een schadevergoeding moet betalen en komt dit na 2 maanden nog niet na kan de opdrachtgever een beroep doen op de nakomingsgarantie.

Delen: